Aztán teltek-múltak a hetek és a hónapok, majd pedig jött az értesítő arról, hogy a többfordulós selejtezőkön sikeresen túljutottunk a végső döntőbe, így meghívást kaptunk az élő díjátadó gálára, amely egy webáruházak vezetőinek szóló konferenciával volt egybekötve. Ezzel egymás után második alkalommal, azaz kettőből kétszer bejutottunk a döntőbe a 2023-as év után idén is.
A versenyről röviden
-
több mint 1000 hazai webáruház indult idén.
- többfordulós, sokszempontú pontozásos rendszer alapján értékelték a webáruházakat.
A konferencia szervezői és a zsűri
A verseny célja, hogy elősegítse a webshopok fejlődését, és lehetőséget biztosítson számukra a szakmai elismerések elnyerésére. Ezen értékes, szakértői díjak nem csupán a nyertesek számára jelentenek megtiszteltetést, hanem jelentős láthatóságot is biztosítanak, erősítve webáruházaik piaci jelenlétét és versenyképességét.
A díjátadón jelen voltak webshop-tulajdonosok, szakértők, érdeklődők és a sajtó képviselői. Az esemény résztvevői mind lehetőséget kaptak arra, hogy hosszú távú, gyümölcsöző kapcsolatokat építsenek, így hozzájárulva a közösség és az egyéni fejlődéshez. A verseny tehát nem csupán a mostani sikerre koncentrál, hanem a jövőbeli lehetőségek és inspiráló együttműködések terét is megnyitja.
Pontozási szempontok
Idén is a verseny zsűrijét a szakmában elismert nyolc webshop szakértő alkotta, akik alaposan mérlegelték a webáruházakat, és a legkiemelkedőbbeket választották ki. A zsűri a következő szempontok alapján végezte el az értékelést, egy 1-től 6-ig terjedő skálán, biztosítva, hogy minden szempontot figyelembe vegyenek a döntéshozatal során.
Design
A zsűri vizsgálta a webshop dizájnját, a trendek követését, a színek harmóniáját, és hogy mennyire kellemes a látvány a látogatók számára. Figyelték, hogy nem túlzsúfolt-e a felület, és hogy könnyen értelmezhetőek-e a grafikai elemek.
Felhasználói élmény (UX)
A zsűri figyelte, hogy milyen élményt nyújt a webshop a látogatóknak a belépéstől egészen a vásárlásig. Fontos szempont volt, hogy a felület könnyen kezelhető legyen, bizalmat ébresszen, és a látogatót vásárlásra ösztönözze.
Felület (UI)
A zsűri kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a webshop felhasználói felülete jól strukturált, könnyen kezelhető legyen, minden eszközön jól működjön, és a vásárlás folyamata egyértelmű legyen. Lényeges még, hogy használ-e konverziónövelő elemeket. Emellett fontos a hibakezelés és az adatbeviteli segítség.
Logisztikai megoldások
Az értékelésnél számított, hogy milyen gyorsan és hányféle módon érhető el a vásárolt termék. Fontos, hogy a webshop többféle szállítási lehetőséget kínáljon, és könnyen megoldható legyen a visszaküldés.
Tartalommarketing, kommunikáció
A zsűri kiemelten vizsgálta a termékleírások minőségét és érthetőségét. Fontos szempont volt, hogy a webshop informatív és meggyőző tartalmat biztosítson, de ne legyen túlságosan szakmai, és releváns kulcsszavakat használjon.
Technikai megoldások
Fontos szempont, hogy a webshop milyen technikai megoldásokat kínál, például szűrési lehetőségeket, termékhez kapcsolódó kalkulátort, egyéb egyedi megoldásokat és korszerű fizetési módokat (BNPL, One click pay stb.) . Fontos volt továbbá, hogy az oldal biztonsági tanúsítvánnyal rendelkezzen.
SEO
Manapság szinte elengedhetetlen, hogy a webshop keresőoptimalizálása megfelelő legyen, így ez is kiemelt értékelési szempont a versenyben. Fontos, hogy jól használja a kulcsszavakat, gyorsan betöltődjön az oldal, és mobilra is optimalizált legyen. Emelett pontozták, hogy rendszeresen van-e friss blogcikk, és vannak-e a shopban termék-és kategórialeírások.
Értékesítési megoldások
A zsűri vizsgálta, hogy milyen módszereket alkalmaz a webshop a látogatók vásárlóvá alakítására, és hogyan próbálja növelni a kosárértéket. Fontos, hogy a webshop ne alkalmazzon túl sok erőszakos megoldást (pl. sok felugró ablakot).
Webergonómia
A zsűri vizsgálni fogja, hogy a webshopban mennyire könnyű eligazodni, és hogyan segíti a vásárlási folyamatot. Fontos, hogy a felhasználó gyorsan és egyszerűen végig tudjon menni a vásárlás lépésein.
Ezek alapján is láthatjuk, hogy minden egyes értékelési pont egy lehetőséget kínált arra, hogy a legjobb és leginnovatívabb webshopok kiemelkedjenek, és méltó helyet nyerjenek el az iparágban.
Az előzsűrizés folyamata: A szakmai zsűri élőben, és többfajta kritérium alapján pontozta az egyes webáruházakat.
Webkonferencia
A konferencia remek lehetőség volt arra, hogy több évtizedes sikeres múlttal rendelkező előadóktól inspirálódjunk, és tanuljunk.
Hiszünk abban, hogy a versengés nemcsak a teljesítményt méri, hanem arra ösztönöz minket, hogy új perspektívákból lássuk a kihívásokat és folyamatosan fejlődjünk. A kreativitás és a fejlődés mindannyiunk közös célja, és örömmel tekintünk előre a következő lépésekre, amelyek mindannyiunk számára új lehetőségeket és tanulságokat hoznak.
Bár a finálét végig izgulva végül díjat nem tudtunk már elhozni, de számunkra óriási megtiszteltetés volt, hogy a webnumizmatika.hu csapata eljuthatott a döntőig, egészen az "élő showba", és ezáltal a numizmatikára, és a gyűjtési kellékekre is - mint ennek a szűk réteget érintő iparágnak az éllovas webáruháza-, fényt tudtunk deríteni.
Ahogy eddig, úgy ezután is mindent megteszünk azért, hogy ne csupán az Év Webshopja versenyen, hanem az e-kereskedelem folyamatos, mindennapi kihívásaiban is a legjobb eredményeket érjünk el a vásárlóink örömére.
Köszönjük a szakmai zsűrinek, és a konferencián előadó szakembereknek is ezt a csodás élményt!
A webnumizmatika csapatát Szabó Gábor (okleveles numizmatikai becsüs), és Remzső László (marketing, design és SEO) képviselte az "év webshopja 2024" döntőjében.