Barion Pixel

A megbízható oldalak ismérve, hogy cookie-kat használnak, így mi is. Az "elfogadom" gombbal jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

A végső döntőbe jutottunk "Az év webshopja 2024" versenyen

A végső döntőbe jutottunk "Az év webshopja 2024" versenyen
Még a nyár elején lehetett nevezni az idei "az év webshopja 2024" versenyre, és szerettük volna megmérettetni magunkat, egy nívós szakmai versenyen, ahol több ezer webáruház indul évről-évre. Persze tisztában voltunk azzal, hogy numizmatikai webáruházként az óriások és populáris termékeket értékesítő webáruházak között talán észre sem vesznek majd minket a szakmai zsűri tagjai, de hittünk a munkánk értékében akkor is, ha nem a most divatos webshop termékekkel foglalkozunk. 

Aztán teltek-múltak a hetek és a hónapok, majd pedig jött az értesítő arról, hogy a többfordulós selejtezőkön sikeresen túljutottunk a végső döntőbe, így meghívást kaptunk az élő díjátadó gálára, amely egy webáruházak vezetőinek szóló konferenciával volt egybekötve. Ezzel egymás után második alkalommal, azaz kettőből kétszer bejutottunk a döntőbe a 2023-as év után idén is.

 

A versenyről röviden

  • több mint 1000 hazai webáruház indult idén.

  • 8 tagú szakmai zsűri

  • többfordulós, sokszempontú pontozásos rendszer alapján értékelték a webáruházakat.

A konferencia szervezői és a zsűri

A verseny célja, hogy elősegítse a webshopok fejlődését, és lehetőséget biztosítson számukra a szakmai elismerések elnyerésére. Ezen értékes, szakértői díjak nem csupán a nyertesek számára jelentenek megtiszteltetést, hanem jelentős láthatóságot is biztosítanak, erősítve webáruházaik piaci jelenlétét és versenyképességét. 

A díjátadón jelen voltak webshop-tulajdonosok, szakértők, érdeklődők és a sajtó képviselői. Az esemény résztvevői mind lehetőséget kaptak arra, hogy hosszú távú, gyümölcsöző kapcsolatokat építsenek, így hozzájárulva a közösség és az egyéni fejlődéshez. A verseny tehát nem csupán a mostani sikerre koncentrál, hanem a jövőbeli lehetőségek és inspiráló együttműködések terét is megnyitja.

 

Pontozási szempontok

Idén is a verseny zsűrijét a szakmában elismert nyolc webshop szakértő alkotta, akik alaposan mérlegelték a webáruházakat, és a legkiemelkedőbbeket választották ki. A zsűri a következő szempontok alapján végezte el az értékelést, egy 1-től 6-ig terjedő skálán, biztosítva, hogy minden szempontot figyelembe vegyenek a döntéshozatal során.

Design

A zsűri vizsgálta a webshop dizájnját, a trendek követését, a színek harmóniáját, és hogy mennyire kellemes a látvány a látogatók számára. Figyelték, hogy nem túlzsúfolt-e a felület, és hogy könnyen értelmezhetőek-e a grafikai elemek. 

Felhasználói élmény (UX)

A zsűri figyelte, hogy milyen élményt nyújt a webshop a látogatóknak a belépéstől egészen a vásárlásig. Fontos szempont volt, hogy a felület könnyen kezelhető legyen, bizalmat ébresszen, és a látogatót vásárlásra ösztönözze. 

Felület (UI)

A zsűri kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a webshop felhasználói felülete jól strukturált, könnyen kezelhető legyen, minden eszközön jól működjön, és a vásárlás folyamata egyértelmű legyen. Lényeges még, hogy használ-e konverziónövelő elemeket. Emellett fontos a hibakezelés és az adatbeviteli segítség. 

Logisztikai megoldások

Az értékelésnél számított, hogy milyen gyorsan és hányféle módon érhető el a vásárolt termék. Fontos, hogy a webshop többféle szállítási lehetőséget kínáljon, és könnyen megoldható legyen a visszaküldés.

Tartalommarketing, kommunikáció

A zsűri kiemelten vizsgálta a termékleírások minőségét és érthetőségét. Fontos szempont volt, hogy a webshop informatív és meggyőző tartalmat biztosítson, de ne legyen túlságosan szakmai, és releváns kulcsszavakat használjon.

Technikai megoldások

Fontos szempont, hogy a webshop milyen technikai megoldásokat kínál, például szűrési lehetőségeket, termékhez kapcsolódó kalkulátort, egyéb egyedi megoldásokat és korszerű fizetési módokat (BNPL, One click pay stb.) . Fontos volt továbbá, hogy az oldal biztonsági tanúsítvánnyal rendelkezzen.

SEO

Manapság szinte elengedhetetlen, hogy a webshop keresőoptimalizálása megfelelő legyen, így ez is kiemelt értékelési szempont a versenyben. Fontos, hogy jól használja a kulcsszavakat, gyorsan betöltődjön az oldal, és mobilra is optimalizált legyen. Emelett pontozták, hogy rendszeresen van-e friss blogcikk, és vannak-e a shopban termék-és kategórialeírások.

Értékesítési megoldások

A zsűri vizsgálta, hogy milyen módszereket alkalmaz a webshop a látogatók vásárlóvá alakítására, és hogyan próbálja növelni a kosárértéket. Fontos, hogy a webshop ne alkalmazzon túl sok erőszakos megoldást (pl. sok felugró ablakot).

Webergonómia

A zsűri vizsgálni fogja, hogy a webshopban mennyire könnyű eligazodni, és hogyan segíti a vásárlási folyamatot. Fontos, hogy a felhasználó gyorsan és egyszerűen végig tudjon menni a vásárlás lépésein.

Ezek alapján is láthatjuk, hogy minden egyes értékelési pont egy lehetőséget kínált arra, hogy a legjobb és leginnovatívabb webshopok kiemelkedjenek, és méltó helyet nyerjenek el az iparágban.

Az előzsűrizés folyamata: A szakmai zsűri élőben, és többfajta kritérium alapján pontozta az egyes webáruházakat.

Webkonferencia

A konferencia remek lehetőség volt arra, hogy több évtizedes sikeres múlttal rendelkező előadóktól inspirálódjunk, és tanuljunk. 

 Hiszünk abban, hogy a versengés nemcsak a teljesítményt méri, hanem arra ösztönöz minket, hogy új perspektívákból lássuk a kihívásokat és folyamatosan fejlődjünk. A kreativitás és a fejlődés mindannyiunk közös célja, és örömmel tekintünk előre a következő lépésekre, amelyek mindannyiunk számára új lehetőségeket és tanulságokat hoznak.

Bár a finálét végig izgulva végül díjat nem tudtunk már elhozni, de számunkra óriási megtiszteltetés volt, hogy a webnumizmatika.hu csapata eljuthatott a döntőig, egészen az "élő showba", és ezáltal a numizmatikára, és a gyűjtési kellékekre is - mint ennek a szűk réteget érintő iparágnak az éllovas webáruháza-, fényt tudtunk deríteni.

 Ahogy eddig, úgy ezután is mindent megteszünk azért, hogy ne csupán az Év Webshopja versenyen, hanem az e-kereskedelem folyamatos, mindennapi kihívásaiban is a legjobb eredményeket érjünk el a vásárlóink örömére.

Köszönjük a szakmai zsűrinek, és a konferencián előadó szakembereknek is ezt a csodás élményt!

A webnumizmatika csapata, Szabó Gábor numizmatikai becsüs, és Remzső László SEO és webfejlesztő

A webnumizmatika csapatát Szabó Gábor (okleveles numizmatikai becsüs), és Remzső László (marketing, design és SEO) képviselte az "év webshopja 2024" döntőjében.